Wat is er van… Herent?

Op 10 april 2023

In de aanloop naar de volgende bestuursperiode die start op 1/12/2024, wordt nu al werk gemaakt van het opstellen van de Omgevingsanalyse. Dit wordt een uitgebreid document met een stand van zaken van de gemeente Herent, dat als basis kan dienen voor het uitstippelen van de beleidskeuzes voor de jaren 2025-2030.

Het document verzamelt alle mogelijke cijfers over Herent en haar inwoners, de omgeving en maatschappelijke tendensen. De noden en verwachtingen van onze inwoners worden in kaart gebracht, en ook de sterktes en zwaktes van onze gemeente. Hoe zien wij Herent? Hoe zien wij Herent evolueren? Welke drempels zijn er om dit waar te maken? Welke tendensen bedreigen ons idee over Herent en welke kansen bieden zich aan?

Een onderdeel van het rapport zal gewijd zijn aan de interne organisatie van de gemeente, haar sterktes, de aandachtspunten en een overzicht hoe de organisatie scoort op verschillende vlakken.

Via een brede burgerbevraging worden ook de wensen en verwachtingen van de inwoners voor de volgende beleidsperiode verwerkt. Welke thema’s vinden de inwoners van Herent belangrijk om in de volgende legislatuur werk van te maken?

Dit hele traject zou klaar moeten zijn tegen maart 2024, zodat alle Herentse partijen er mee aan de slag kunnen om hun programma voor Herent uit te bouwen. Spannend!