Binnenkort: live meeluisteren met de gemeenteraad

Op 25 maart 2023

Tijdens de coronaperiode werd er vaak digitaal vergaderd via Teams, waardoor onze inwoners live konden meekijken of achteraf de opname konden herbekijken. In deze normalere tijden komt de raad opnieuw fysiek samen in De Kouter.

De raadzaal is uitgerust met een klanksysteem, zodat er van elke raad een audioverslag wordt gemaakt. Het audioverslag wordt met enige vertraging beschikbaar gesteld via de gemeentelijke website. Dit systeem is helaas niet geschikt om ook live uit te zenden.

Binnenkort wordt het klanksysteem uitgebreid met audio livestreaming. Dan kan ieder die dat wenst de raad live meebeluisteren, van thuis uit. Op die manier wordt de afstand tussen inwoner en gemeenteraad weer wat kleiner. We hopen dat de beslissingen van de raad zo beter ingang vinden in de gemeente. Het kan ook wel eens interessant zijn om uw politieke vertegenwoordigers aan het woord te horen, zonder u te moeten verplaatsen :-).