Wie ontvangt de Quetzalprijs?

Op 4 mei 2023

Vrijdag 12 mei wordt in het gemeentehuis van Herent officieel bekend gemaakt wie de Quetzalprijs ontvangt, een prijs die de strijd voor mensenrechten en democratie in Guatemala ondersteunt.

Guatebelga vzw werd in 2001 opgericht om acties te ondernemen tegen de straffeloosheid voor schendingen van de mensenrechten in het land. De vzw ontstond uit de familie- en vriendengroep rond de vermoorde missionarissen Serge Berten en Walter Voordeckers, die in Guatemala samenwerkten met de inheemse bevolking.

Herent heeft al jaren een zusterband met de regio’s Nimlaha’kok en Nimlasachal, waarbij de focus ligt op het versterken van de lokale q’eqchi’s in hun streven naar zelfbestuur en ontwikkeling.

De lokale radio speelt daarbij een belangrijke rol.

De Quetzalprijs wordt toegekend aan individuele personen of organisaties of instellingen die een bijzondere bijdrage hebben geleverd tot de bevordering van de mensenrechten en de democratie in Guatemala.

Iedereen welkom in De Kouter op 12/05 om 11u.

Misschien hebt u ook interesse om Herentse jeugd te steunen? Zij vertrekken op inleefreis naar Guatemala. Kom genieten van kaas & wijn op 20/05 in de Warotzaal.