Nieuwjaarsreceptie 29/01 met Assita Kanko

Nieuwjaarsreceptie 2023

Zondag 29 januari vanaf 11u in Bar Swings, Kouterstraat

Gastspreker: Assita KANKO

Europarlementslid Assita Kanko spreekt vrank en vrij over haar leven, politiek, Vlaanderen en Europa.

Een heerlijke vrouw vol passie en vuur, met een uitgesproken mening:

Omkoopschandaal EU-Qatar: “Publiek debat over meer transparantie nodig”

“Wie zit er te wachten op excuses voor de slavernij, behalve wokers en eeuwig schuldige blanken?”

“Wanneer ga je stoppen met praten over de islam en de hoofddoek, zeggen ze vaak.”

“Ik wou dat mensen die hier geboren zijn en nu zo trots zijn op Marokko ook even trots konden zijn op België.”

Kom luisteren naar haar verhaal, met een hapje en drankje.

Iedereen welkom!

Assita Kanko is N-VA politica, columniste en auteur. Zij groeide op in Burkina Faso, waar ze op 5-jarige leeftijd het slachtoffer werd van genitale verminking. Assita studeerde journalistiek en werd mensenrechtenactiviste. Ze stond bekend als “La Fille du Collectif”.

In 2004 emigreerde Assita Kanko naar België. Ze was lid van een raad van bestuur, werkte voor een bank en later coördineerde ze internationale operaties voor Europese en Afrikaanse bedrijven. Kanko behaalde een Master in Internationale Politiek en een MBA aan de Solvay Management School in Brussel. In 2018 richtte ze Polin op, een organisatie die het aantal vrouwen én hun invloed in de politiek en de ondernemerswereld wil vergroten. Vrouwen bouwen er aan hun netwerk en leren van elkaar, over partij- en gewestgrenzen heen.

In 2019 werd Kanko verkozen tot Europees Parlementslid namens N-VA. In het Europees Parlement is ze vicevoorzitter van haar fractie en focust ze voornamelijk op vrouwenrechten, veiligheid en defensie, en buitenlands beleid. Assita is ook columniste voor de Nederlandse krant De Telegraaf en is trotse mama van dochter Axelle.