Nieuw: Buurtinformatienetwerk Ijzerenberg

Op 10 maart 2024

Na Delle, Roeselberg en Schoonzicht werd een vierde buurtinformatienetwerk opgericht, in de buurt Ijzerenberg. Het gebied beslaat ongeveer 260 woningen in 8 straten, met onder andere de Termerestraat, de Heidestraat en de Dalenstraat.

Wat is de bedoeling van zo’n BIN?

Wie iets verdachts ziet belt altijd naar het politienummer 101. De centrale beoordeelt of de informatie ook voor andere inwoners nuttig kan zijn, en voldoende dringend is. Bijvoorbeeld, er snuffelt een vreemde persoon rond of een auto met buitenlandse nummerplaat toert rond in de wijk. Indien nuttig dan stuurt de centrale een SMS naar de leden van het BIN.

Een voorbeeld van een SMS: “2 jonge mannen, donkere kledij, kap over hoofd, handschoenen, betreden oprit en hebben aandacht voor garage. Nemen vlucht bij ontdekking. Heeft u iets gezien? Bel politie!

Wie iets verdachts gezien heeft belt naar het politienummer 101. Alle informatie kan nuttig zijn om de situatie op te helderen of snel in te grijpen. Bewoners kunnen zelf geen SMS rondsturen, enkel de politiecentrale kan dat.

Woont u in de buurt van de Ijzerenberg en wil u misschien ook aansluiten? Mail dan naar: pz.herko.diefstalpreventie [at] police.belgium.eu

Straten van BIN Ijzerenberg: Dalenstraat ; Heidestraat ; Nieuwe Steenweg ; Paardenveldstraat ; Termerestraat ; Bodemveldstraat ; Dieriksgroebe ; Keeromstraat.