€ 401.032 voor PDC in Veltem

Op 22 november 2022

Minister van Onderwijs Ben Weyts investeert € 401.032 in Vrije Basisschool Pastoor De Clerck. “Een investering in scholenbouw is een investering in onze kinderen en dus in onze toekomst”, zegt Ben Weyts. “Goed uitgeruste klassen dragen bij aan de kwaliteit van ons onderwijs.”

In totaal investeert de minister deze regeerperiode 3 miljard euro in scholenbouwprojecten, d.w.z. 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt gelukkig ook Herent ten goede.

Concreet gaat het om € 241.032 voor het vernieuwen en deels verhuizen van de sanitaire blok met nieuwe ingang vanaf de speelplaats. Deze werken passen binnen de totale herinrichting van de kloostersite voor de komst van de nieuwe middenschool VELD.

Deze subsidie komt bovenop de subsidie van € 160.000 voor de heraanleg van een speelplaats, een nieuwe overdekte fietsenstalling en een nieuwe natuurlijke speelplaats. De subsidie betekent dat deze infrastructuur buiten de schooluren moet opengesteld worden voor de inwoners van Veltem.