Een maand zonder zwerfvuil?

Op 28 maart 2018

Heel de maand maart zijn ijverige vrijwilligers in Vlaanderen op pad geweest om zwerfvuil te rapen. Blikjes, flessen, plastic zakken, bouwafval, snoepwikkels, sigarettenpakjes, peuken, papieren zakdoekjes: wie begint te rapen, kan al snel enkele zakken vullen. Sommige mensen hebben er bijkbaar geen probleem mee om natuur en omgeving te behandelen alsof het hun persoonlijke vuilzak betreft. Respectloos en onbegrijpelijk. Ook in Herent wordt wordt heel wat vuil achteloos weggegooid langs bermen, straten en perken.  Leden van N-VA Herent en andere vrijwilligers hebben de afgelopen weken opgeruimd in Veltem, Winksele en Herent. Favoriete zwerfvuilplekken zijn de stations van Herent en Veltem, de bruggen over het spoor, het fietspad langs het spoor en de Lipselaan. In de Lipselaan werd precies één week na een eerste grondige opruimactie opnieuw 16 blikjes en 2 PET-flessen aangetroffen (zie foto).

Het zwerfvuilprobleem is helaas niet op te lossen door een maand per jaar op te ruimen. Wie zich geregeld wil inzetten om Herent mooi te houden, kan zich inschrijven op de website van mooimakers.