Herent stapt niet in zwembadverhaal Kampenhout

Op 12 september 2017

Vandaag besliste het Herentse bestuur om niet deel te nemen aan de haalbaarheidsstudie naar een gezamenlijk, intergemeentelijk zwembad aan Kampenhout-Sas. De gereserveerde oppervlakte aan het Sas is te beperkt, en biedt dus geen bevredigende oplossing voor de noden van de vele schoolkinderen uit Haacht en Kampenhout. Ook valt het busvervoer van en naar het zwembad niet weg waardoor niet bespaard kan worden op het leerlingenvervoer. De recreatieve zwemmer kan dan weer goed terecht in Leuven en Wilsele. Kortom, er is geen duidelijke meerwaarde ten opzichte van de huidige situatie.

Het bestuur kiest ervoor een nieuw sportcentrum te bouwen in Herent en de Warotzaal in Winksele uit te breiden en te renoveren. Het gemeentelijk budget is daarmee voorlopig volledig besteed wat grote projecten betreft. Aan het nieuwe sportcentrum is wel een al een locatie voorzien voor de bouw van een toekomstig Herents zwembad. Herent onderzoekt wel hoe de Herentse scholen financieel kunnen ondersteund worden bij het schoolzwemmen. Binnenkort start hierover het overleg.